مجله اتوکالا

نگهداری اتو و راه های افزایش طول عمر آن

نگهداری اتو و راه های افزایش طول عمر آن
زمان مطالعه: [rt_reading_time] دقیقه

[vc_row][vc_column width=”1/6″][/vc_column][vc_column width=”2/3″][vc_column_text woodmart_inline=”no” text_larger=”no”]نگهداری از وسایل خانگی برقی امری است که هم به افزایش طول عمر آن ها کمک می کند و هم به لحاظ ایمنی افراد ضروری است. از طرفی هزینه بالای خرید وسایل خانگی و دردسرهای تعمیر کردن آن ها، اهمیت نگهداری درست و اصولی وسایل را چند برابر می کند.

اتو از وسایلی است که دائما مورد استفاده قرار می گیرد و وجود آن در هر خانه ای ضروری است. از طرفی چون اتوها (خصوصا اتو بخارها) با آب سروکار دارند، استفاده و نگهداری درست از آن ها بسیار حائز اهمیت است. در ادامه به بررسی روش ها و نکات مهم برای نگهداری اتو ها خواهیم پرداخت.

نگهداری اتو بخار

اتو بخار وسیله ای کاربردی است که انواع گوناگون آن در هر خانه ای یافت می شود. این وسیله به دلیل قدرت بالا در صاف کردن البسه می تواند انواع چروک را برطرف نموده و لباسی صاف و آراسته آماده کند. معمولا وقتی صحبت از اتو بخار به میان می آید منظور اتوهای دستی هستند که قابلیت استفاده از بخار را نیز دارند.

اگرچه اتو بخار طیف گسترده ای از انواع اتو را در بر میگیرد. اتو پرسی، اتو مسافرتی، اتو مخزن دار و اتو بخارگر همگی به نوعی اتو بخار محسوب می شوند. اما در این بخش به نگهداری اتو بخار دستی می پردازیم.

  • اتو بخار را به هیچ عنوان روی بخش های تیز لباس از جمله زیپ، دکمه، نگین و سایر بخش های تزئینی نکشید. این کار صفحه اتو را خش می اندازد و روکش آن را از بین می برد.
  • وقتی از اتو استفاده نمی کنید، آن را به صورت عمودی قرار دهید.
  • برای آب کردن اتو بخار، حتما اتصال برق را قطع کنید.
  • پس از استفاده از دستگاه سیم را به دقت جمع کنید. قطعی یا اتصالی سیم اتو می تواند منجر به برق گرفتگی شود. پس همواره با احتیاط با آن رفتار کنید.
  • هنگام فشردن دکمه بخار (steam) اتو را چند سانتی متر بالاتر از سطح لباس بگیرید و به بخار اجازه خروج دهید.

نگهداری از اتو پرس

اتو پرس خانگی می تواند سرعت اتوکشی را به شکل قابل توجهی افزایش دهد. البته به شرط اینکه استفاده درست از آن را بلد باشید! استفاده درست و نگهداری اتو پرس کار دشواری نیست. با چند بار استفاده می توانید در این کار مهارت کافی را کسب کرده و از آن به بعد سریع و راحت لباس های خود را اتو کنید. اما نکاتی هست که برای جلوگیری از آسیب به اتو پرس باید رعایت کنید.

  • از بسته نگه داشتن درب اتو پرس در هنگام داغ بودن صفحات بپرهیزید.
  • پارچه روکش صفحات اتو را مرتب بشویید.
  • برای ریختن آب در دستگاه، آن را از برق بکشید.

نگهداری اتو بخارگر

بخارگر ها راه حلی مناسب برای اتوی سریع و بی دردسر پرده ها، کت و شلوارها و لباس های مجلسی هستند. این وسایل با اعمال بخار می توانند بدون آسیب به پارچه، آن را صاف کنند. نکات مهم در نگهداری اتو بخارگر شامل موارد زیر است.

  • به میزان آب درون مخزن توجه داشته باشید و برای پر کردن آن دستگاه را از برق بکشید.
  • اگر میخواهید پرده ای را اتو کنید که وزن سنگینی دارد، از یک شخص دیگر کمک بگیرید تا بخشی از پرده را در دست بگیرد و همه وزن آن را به آنتن (پایه) اتو بخارگر اعمال نکنید.
  • شلنگ این اتو حاوی بخار داغ است. بنابراین حتما پیش از استفاده، از اتصال دقیق شلنگ به بدنه اتو اطمینان حاصل کنید. سعی کنید موقع استفاده یا جمع کردن اتو بخارگر، شلنگ آن را پیچ و تاب ندهید و با آن با احتیاط رفتار کنید.

نگهداری از اتو مخزن دار

با تولید اولین اتوهای مخزن دار عملیات اتو بخار به یک روش سریع و آسان برای صاف کردن لباس ها تبدیل شد. با ورود این وسایل به بازار، دیگر نیازی به پر کردن دائم مخزن کوچک اتو بخارهای ساده نبود و تنها با یک بار پر کردن اتو امکان ساعت ها اتوکشی بی وقفه فراهم میشد. برای نگهداری اتو مخزن دار و بهره مندی از حداکثر توان و بازده آن این موارد را رعایت کنید:

  • مخزن را حداکثر تا نشانگر مخصوص از آب پر کنید و بیشتر از آن آب نریزید.
  • اتو مخزن دار پیش از اتمام آب با بوق یا چراغ به کاربر علامت می دهد. به محض علامت دادن دستگاه را خاموش کرده، از برق بکشید و مخزن را پر کنید.
  • اگرچه اغلب اتو مخزن دار ها دارای رسوب گیر هستند، بهتر است از آب مقطر یا جوشیده خنک شده برای پر کردن آن ها استفاده کنید.
  • هرگز صفحه اتو را به چیزی آغشته نکنید و آن را تمیز نگه دارید.

[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/6″][/vc_column][/vc_row]

دیگر مقالات این دسته بندی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
حساب کاربری من
خانه
وبلاگ