مجله اتوکالا

آموزش اتو کردن لباس هایی که سخت اتو میشوند

اتو کردن لباس هایی که سخت اتو میشوند
زمان مطالعه: [rt_reading_time] دقیقه

[vc_row][vc_column width=”1/6″][/vc_column][vc_column width=”2/3″][vc_column_text]حتما برای شما نیز پیش آمده است که لباسی را اتو بکشید ولی متوجه شوید که لباس اتو نمی شود و بد اتو است یا اینکه تنها با یکبار اتو کشیدن لباس دچار لکه سوختگی یا چروکیدگی ناشی از حرارت بالا شود! این مشکلات ناشی از اتوکشیدن به دلیل تفاوت در جنس پارچه لباس ها و یا حتی مدل آن ها است. برای این موارد شما نیاز به آموزش اتو کردن خواهید داشت.

امروزه پارچه های مختلفی تولید می شوند که هرکدام بافت و جنس متفاوتی دارند و به دنبال آن هر پارچه ای بسته به جنسی که دارد روش اتوکردن متفاوتی خواهد داشت. در ادامه قصد داریم شما را با اتوکردن انواع لباس هایی که سخت اتو می شوند یا اصطلاحا بد اتو هستند، آشنا کنیم.

اتو کردن لباس بافت

لباس های بافت از جمله لباس هایی هستند که باید با دقت بیشتر آن ها را اتو کنیم زیرا در غیر اینصورت لباس ها شل و گشاد می شوند. برای اتوکردن این لباس ها ابتدا اگر دکمه دارند دکمه های آن ها را ببیندید و سپس لباس بافت را پشت و رو کنید. توجه داشته باشید که باید لباس را روی یک سطح صاف اتو کنید.

با توجه به اینکه لباس بافت از جنس ابریشم و الیاف است و حرارت بالا باعث آسیب آن می شود، برای اتوکردن آن بهتر است از یک پارچه نم دار استفاده کنید. به این ترتیب که پارچه ای را مرطوب کنید و روی لباس بافت قرار دهید. این پارچه همانند یک عایق عمل می کند و مانع از آسب رسیدن به لباستان می شود.

اتو کردن لباس کتان

برای اتو کردن لباس های کتان یک راه حل این است که قبل از اتوکردن آن ها را در حمام از یک چوب لباس آویزان کنید. این کار باعث می شود تا چین و چروک لباس ها از بین برود و اتوکشیدن آن ها آسان تر شود. بهتر است لباس های کتان را زمانی که مرطوب هستند اتو کنید. اگر از دمای بالای اتو برای صاف شدن لباس های کتان خود استفاده می کنید، بهتر است از اسپری آب استفاده و آن ها را مرطوب کنید.

اتوکردن لباس توری

لباس های توری زود چروک می شوند و زیاد به اتوکردن نیاز پیدا می کنند، از این رو می توان گفت نوعی پارچه  بد اتو هستند. همانطور که از ظاهر لباس های توری به نظر می رسد، این لباس ها بسیار ظریف و حساس هستند و در اتوکردن آن ها باید خیلی دقت کنید تا آسیب نبینند.

برای اتوکردن بهتر است از یک پارچه به عنوان عایق رویی استفاده کنیم. همچنین لباس های توری برای اتوشدن نیاز به مرطوب کردن ندارند. توجه داشته باشید از حرارت پایین برای اتوکشیدن این لباس ها استفاده کنید.

اتو کردن لباس ساتن

پارچه های ساتن که برای لباس خواب، لباس مهمانی و لباس مجلسی مورد استفاده قرار می گیرند، دارای حساسیت های خاصی در اتوکشیدن هستند. اگر لباس های  ساتن را به طور مستقیم در معرض حرارت بالا قرار دهید، خواهید دید که سریع می سوزند و آسب می بینند. برای اتوکردن این لباس ها بهتر از از حرارت بسیار پایین استفاده شود. به منظور از بین بردن چین و چروک های لباس می توانید با استفاده از مقداری آب آن ها را نم دار کنید.

اتوکردن لباس گلدوزی شده

برای اتوکردن لباس های گلدوزی شده حتی اگر از جنس پارچه  بد اتو نباشند، ابتدا به جنس آن ها توجه کنید و متناسب با جنس لباس روش مناسبی برای اتوکشیدن داشته باشید. دیگر نکته مهم برای اتوکردن این لباس ها این است که به منظور جلوگیری از تخت و پرس شدن بخش های گلدوزی شده لباس ها بهتر است یک حوله را زیر آن بخش ها قرار دهید و سپس اتو بکشید. این کار باعث می شود حالت برجسته بخش های گلدوزی شده حفظ شود و آسیب نبیند.

اتو کردن لباس پلیسه دار

اگر لباس های پلیسه دار را درست اتو نکشید، بخش های پلیسه دیگر به شکل اولیه خود باز نخواهند گشت و لباس ظاهر خود را از دست می دهد. به منظور اتوکردن این لباس ها بهتر است از چند سنجاق سر استفاده کنید!

به این ترتیب که سنجاق سرها را در بخش های پلیسه قرار دهید و اتو بزنید و سپس سنجاق ها را خارج کنید و به بخش های پایین تر لباس انتقال دهید. به این ترتیب شکل و اندازه پلیسه ها حفظ می شود.

اتوکردن لباس منجوق دوزی شده

لباس های منجوق دوزی شده حتی اگر پارچه  بد اتو نداشته باشند باز هم دارای ظرافت خاصی هستند. از آنجایی که لباس های منجوق دوزی شده اکثرا لباس های مجلسی و مهمانی هستند، گران قیمت هستند و دارای اهمیت بیشتری می باشند؛ بنابراین باید دقت بیشتری در اتوکردن آن ها داشته باشیم.

برای اتو کردن این لباس ها بهتر از از یک پارچه به عنوان عایق استفاده کنیم تا آسیبی به منجوق دوزی ها وارد نشود و منجوق ها در اثر حرارت رنگ و شکل خود را از دست ندهند.

سخن پایانی

لباس ها بسته به جنس و مدل دوختی که دارند روش های اتوکردن متفاوتی دارند. بعضی لباس ها ممکن است پارچه بد اتو داشته باشند و یا بعضی دارای مدل های خاصی باشند که نیاز به دقت در اتوکشی دارد. اگر به لباس های خود اهمیت می دهید، بهتر است روش مناسب اتوکشیدن آن ها را یاد بگیرد.[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/6″][/vc_column][/vc_row]

دیگر مقالات این دسته بندی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
حساب کاربری من
خانه
وبلاگ